Naar hoofdnavigatieNaar andere shop

Veelgestelde vragen webshop Sterkedranken

Aanmelden

Wil u leren hoe de site werkt, lees dan even deze veelgestelde vragen. Als u wil, kan u ook meteen beginnen shoppen. U hoeft pas een account aan te maken als u uw reservatie wil doorsturen.
Als u klaar bent met shoppen en een reservatie wil doorsturen, moet u zich eerst aanmelden. Hebt u nog geen klantenprofiel? Dan kan u er op dat moment een aanmaken.
Kies een combinatie die u makkelijk kan onthouden (minimaal 4 tekens) en gebruik die telkens als u een reservatie doorstuurt. U kan hetzelfde paswoord gebruiken voor de verschillende webshops van Colruyt Group (Klassewijnen, Sterkedranken, ColliShop en Collect&Go bijvoorbeeld).
Bij het aanmelden kan u ook op ‘Paswoord vergeten' klikken. Geef uw e-mailadres in en klik op versturen. U ontvangt even later een e-mail met uw paswoord.

Online winkelen

Blader door de webshop of gebruik een van onze handige filters op product of op de Rode Prijzen. Vindt u wat u zoekt, dan klikt u op het icoon van het winkelkarretje. Uw product is nu toegevoegd aan het winkelwagentje. Als u wil, kan u ook de hoeveelheid producten aanpassen.
Naast de producten uit de webshop Sterkedranken, ontdekt u in de drankenafdeling van elke Colruyt-winkel een ruim assortiment van sterkedranken.

De winkelwagen

Om een product te verwijderen, klikt u vanuit het winkelwagentje op het prullenbakicoon naast het product dat u wil verwijderen.
Wil u een hoeveelheid aanpassen, dan kan u de plus- en minknoppen gebruiken en op aanpassen klikken. Uw winkelwagentje herberekent het nieuwe totaal.
U hebt de producten geselecteerd die u wil? Dan klikt u vanuit het winkelwagentje op ‘Ga verder’. Op dat ogenblik moet u zich aanmelden. Nieuwe klanten maken een account aan.
In de volgende stap kiest u een afhaalpunt. Daarna bevestigt u uw reservatie.
Ja, meteen na het versturen, komt u op een overzichtspagina terecht. Uw bevestiging wordt ook per e-mail verstuurd.
Wanneer uw reservatie in de winkel klaarstaat, krijgt u ook een e-mail. Daarin staat een afhaalcode waarmee u uw reservatie kan opzoeken en afhalen in het winkelpunt.
U kan reservaties van Klassewijnen en van Sterkedranken combineren. U kan dus zowel producten uit de webshop Klassewijnen als producten van de webshop Sterkedranken toevoegen aan uw winkelwagentje. U rekent in één keer af.

Betalen en afhalen

U betaalt uw reservatie pas bij afhaling in uw Colruyt- of OKay-winkel. U beslist pas tot aankoop op dat ogenblik.
Nadat u uw reservatie hebt doorgestuurd, krijgt u een bevestiging. De prijzen die daarin staan zijn definitief en gelden dus bij afhaling van uw producten.
De door u gereserveerde sterkedranken worden na 4 werkdagen geleverd in de Colruyt- of OKay-winkel van uw keuze. Bij het doorsturen van uw reservatie kiest u de winkel waar u ze wenst af te halen. Zoek hier uw dichtstbijgelegen winkel.

Dag reservatie Levering in Colruyt-winkel
Vrijdag tot 21u30 Donderdag
Zaterdag, Zondag tot 21u30 Donderdag
Maandag tot 21u30 Vrijdag
Dinsdag tot 21u30 Zaterdag
Woensdag tot 21u30 Maandag
Donderdag tot 21u30 Dinsdag

  • Waarom wordt mijn naam niet meer vermeld op het artikel?
    • In het kader van de nieuwe Europese privacywetgeving, GDPR (General Data Protection Regulation), mogen vanaf 25 mei 2018 herkenbare persoonsgegevens, zoals een naam of adres, niet meer zichtbaar voor andere klanten vermeld worden op artikelen. Daarom vermelden we vanaf nu in plaats van uw gegevens een afhaalcode op elk artikel. U ontvangt deze afhaalcode in uw leveringsmail. Met die code kan u uw artikel opzoeken en afhalen in het afhaalpunt.
  • Waar vind ik deze code?
    • Wanneer uw artikel klaarligt in het afhaalpunt, sturen we u een leveringsmail met daarin uw afhaalcode.
  • Hoe gebruik ik de afhaalcode?
    • Hou deze code bij wanneer u uw artikel gaat afhalen.
    • Haalt u uw artikel af in een Colruyt-winkel? Ga naar het afhaalpunt, geef uw afhaalcode in op het aanraakscherm of scan de QR-code uit de leveringsmail. We geven u de plaats van uw artikel in het rek. Staat uw artikel er niet? Een verkoper in de winkel helpt u graag verder!
    • Haalt u uw artikel af in een OKay-winkel? Ga dan naar het afhaalpunt en vind uw artikel terug in het winkelrek via de afhaalcode. Staat uw artikel er niet, of is er geen afhaalpunt? Dan helpt een winkelmedewerker u graag verder.
  • Help, ik ben mijn afhaalcode kwijt.
    • Wanneer u uw code niet meer hebt, kan u in uw Colruyt-winkel uw Xtra-kaart scannen of uw Xtra-gegevens manueel ingeven via het aanraakscherm om de plaats van uw artikel te vinden. Let op: gebruik de Xtra-kaart of Xtra-gegevens van de persoon die de bestelling deed.
    • Bij OKay helpt een winkelmedewerker u graag verder.

Kortingen en de laagste prijzen

Ziet u een product met een Rode Prijs? Voeg deze gewoon toe aan uw winkelwagen. U ziet meteen in uw winkelwagentje de Rode Prijs verrekend.
Als u een promotiecode hebt, geeft u die in op de pagina van het winkelwagentje. Het tussentotaal wordt niet meteen aangepast. Pas bij verzending van de reservatie wordt de korting verrekend. De reservatiebevestiging die u daarna krijgt, houdt wel rekening met de promotiecodes.
De prijzen in uw Colruyt-winkel zijn altijd de laagste prijzen in uw streek. Daarvoor controleren we dagelijks de prijzen en promoties van alle andere nationale en plaatselijke concurrenten.

Voor de winkelketens die in het hele land aanwezig zijn en over het hele land dezelfde prijzen toepassen, volgen we nationaal met onze prijzen, dus in alle Colruyt-winkels van het land.

Voor de andere winkels werken we regionaal. Vinden we een lagere prijs, dan verlagen we onze prijzen in de omliggende Colruyt-winkels. De straal daarvan wordt bepaald door verschillende factoren: vanwaar de klanten komen, verspreiding van het promotieaanbod van de andere winkel, grootte van die winkel ... Net daardoor kan het zijn dat de prijzen in uw Colruyt-winkel verschillen van die in een andere Colruyt-winkel.